Wednesday, September 25, 2024

100% Proof Malaya Steal from Sabah in the Order Gazette

 "The SLS also disputed an agreement between the Sabah and federal governments on April 14, 2022 for an "interim” annual grant of RM125.6 million, with increments over a period of five years, 2022 to 2026, while negotiations were continuing on Sabah’s 40 per cent entitlement.


The federal government then published its decision under a federal government-gazetted order, which SLS alleged was in serious breach of the federal and state governments’ constitutional duty to the people of Sabah."


Aku fikir perlembagaan sudah di ubah dengan penambahan tentang cuma perlu bayar kalau mampu. Kalau ini di dalam perlembagaan, bererti Malaya terbukti mungkir janji, dan juga 100% perompak.


Mungkin juga cuma perjanjian di antara Kerajaan Sabah dan Malays sahaja lah pula tapi kesan nya sama juga. Perjanjian ini, dan arahan pentadbiran juga ada lah bukti bahawa Malaya langgar perjanjian Malaysia, dan Kerajaan Negeri Sabah bersubahat. Bukan itu saja rupanya, Malaya telah merompak harta rakyat Sabah dengan menggunakan alasan tidak mampu. Kerajaan Sabah juga bersalah sebab bersubahat dengan orang yang melanggar perjanjian dan mencuri hak orang.


Apa macam kata tidak mampu, bukan duit Malaya pun. Lagi pun bukan 100% hasil Sabah atau 70% macam Acheh, tapi cuma 40% dari hasil Sabah. Ini bukan soalan mampu atau tidak sebab satu sen duit Malaya tidak keluar pun. Cuma perlu kembalikan duit Sabah sahaja, itu pun cuma 40%.


Yang penting ialah bukti bahawa ini ada lah bukti 100% bahawa Malaya langgar perjanjian Malaysia dan merompak harta Sabah. Cuma pencuri saja kata tidak mampu kembalikan wang yang di curi.


https://www.malaymail.com/news/malaysia/2024/05/15/appellate-court-set-to-hear-putrajayas-challenge-of-sabah-lawyers-bid-for-states-revenue-rights/133373

No comments:

Introduction

This blogspot is filled with Adsense links. These google advertising links can be useful but their uses are strictly governed. I earn cash if any of you click these links but if I or my close acquaintances click them, google is very harsh in permanently banning me. Please do not click these adverts unnecessarily.

Learn how to earn money by clicking the button below: